Followers

Tuesday, June 14, 2011

Aku Sayang Family Aku...

Aku sayang family aku...semua orang sayang family kan...he3...
Aku anak yang sulong...dari 6 orang adik beradik..3 lelaki n 3 perempuan..he..pandai mak aku..adil, 3 pasang...ha3..



Ni abah aku.ensem kan.he3..abah aku ni bekerja sendiri je..he3..aku sayang abah..sebabnye, xde abah...xde la aku kt dunia ni...banyak yg abah dh buat untuk besarkan aku n adek2 aku..kesian aku tgk abah..arwah Tok aku cerita, dari umur abah 10tahun lg abah dh turun ke sungai...cari rezeki..coz org dulu2 ank ramai, so abah terpaksa benti skolah sebab nak tolong arwah Aki..kesian abah...dulu, mase aku kecik2, aku salu ikut abah aku pergi sungai..tgkap udang..udang galah..so, aku bknlah dari kuarge yang senang...start dari tu, aku tekad, aku akn blajar sungguh2 n nak tolong abah....sayang abah lebeh....skang aku still study la...he3..abih ni nti aku keje...




Ni plak Mak aku...sayang mak....mak pn same, banyak hadapi susah senang ngn abah sampai kami adik beradik dh besar semua...mak jage aku n adek2..masak sedap2..bawak g jln2, g mane2 mak mst bawak sbb mak kate lau mak mkn, ank2 die pon mst mkn gak..mak xsmpai hati nk tggal ank2 die kt umah..erm..kalau ade  masalah, aku n adek2 mst ngadu kt mak...mak sentiase dengo..xpenah mak xnak dengo..he3...sporting la mak..sayang mak byk....








Ni adek aku no2...rapat ngn aku...semua masalah pon die cite kt aku gak...skang die tgh blajo kusus jahit kt Rompin..harap2 nti ade rezeki die jd bisneswoman...ho3...aminnn






Ni plak ade aku yg no3..ank laki pertama dlm kuarge. skang ade kt Johor. kerja sane...dok ngn bakal abg ipo die...hrp2 die ok lh.slame ni keje dok ngn mak, skang mak kate dok ngn org lain kene pandai berdikari lah...die ni pon ok gak..susah ke senang ke xlupe adek brdik yg lain..


Yg ni adek aku yg no4..skolah lg kt Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Rompin. skolah berasrama..form4..die salu ngadu pasal pelajaran die..aku salu gak bg nasehat...tp kdg2 aku pon cm give up ngn aku punye study, tp die plak yg bg semangat kt aku...Along, jgn lupe matlamat kita nk tlg abah....hah...naek smule semangat aku buat research aku nih...Alhamdulillah, aku dpt adek yg pandai berpikir dan ade rase tgungjawab pd fmly..hope, satu hari nanti die berjaya dalam hidup die...


Ni Epul.. die salu teman mak kt umah...dengo kate...bgs3...tp bile die marah, mst xckp ngn org...kuat merajuk...he3....comel3...




Ni yg bongsu skali...mulut mcm bertih jagung...byk tol bnde die nk crite bile aku balek umah...hai...penat lah lau kite dengo die ckp...tp bile berjauhan mcm skang, teringat plak gaye die bercerita, care die pnggil aku...'kak long kak long kak long'...laju tol die pnggil aku..kalu dlm fon pon same...slagi xletak, slagi tu la die bercakap...xbenti2..pon... pon.......ha3...   




Ha.....ni lh kuage aku...hepy salu...tabah hadapi ujian dari Dia...Kalau Allah bg ujian kt kita, itu maknenye  Dia ingat kt kita...kalau Dia bg kita senang je, xde masalah or ape2 musibah, mesti Dia xingat kt kita..e...xnk cmtu.. Allah nk sgt dngo kita merintih kt Dia...sbb Dia rindu sgt nk dengo suare rintihan hambaNya... Smoge family aku sentiasa sehat kt Pahang sane..aminnn. 

SAYANG LAH SEMUA...

No comments:

Post a Comment

Hi....leave ur message here...tq.. ;) ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...